Bölümde katılımcıların öfke hissiyle ilişkileri, öfke durumlarıyla nasıl başa çıktıkları ve öfkeli olma halinin ekonomiyle ilişkisine dair eğilimler ve öfke hissiyle kullanmaktan veya gitmekten vazgeçtikleri markalar inceleniyor.
Türkiye’de yaşayan insanlar en çok aile içi durumlardan, sonrasında ise maddi sorunlardan dolayı öfkeleniyor. Bunları iş yerindeki durumlar ve diğer nedenler takip ediyor. Kadınlar daha çok aile içi durumlara, erkekler ise maddi sorunlara ve iş yerindeki durumlara öfkeleniyor. Aynı zamanda erkekler, kadınlardan sık öfkeleniyor. Gelir seviyesi arttıkça iş yerindeki durumlara, düştükçe aile içi durumlara öfkelenenlerin oranı artıyor. Yaşın artması ise öfkelenme sıklığını azaltıyor. Çalışma durumlarına göre ayrılan gruplar arasında en çok öğrenciler, en az emekliler öfkeleniyor. Öte yandan, siyasi koşullara en çok emekliler öfkeleniyor. Geçinebilme durumu ile öfkelenme sıklığı arasında da pozitif ilişki var. Toplumun öfkesini en çok tetikleyen durum ise adaletsizlik, bunu maddi sorunlar ve aile içi durumlar takip ediyor. Öfkelendiğinde verdiği 2 tepki sorulanlar arasında ağladığını belirtenler yüksek oranda kadınken fiziksel tepki verdiğini belirtenler yüksek oranda erkek.
Bölümde, toplumun kriz beklentisi, kişilerin kendi hayatlarındaki ekonomik zorluk beklentileri v...
Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...
Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...
Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Temmuz ayında ortalama yüzde 106 seviyesinde...
Bölümde, toplumun kriz beklentisi, kişilerin kendi hayatlarındaki ekonomik zorluk beklentileri v...
Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Temmuz ayında ortalama yüzde 106 seviyesinde...
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.