Bölümde, enflasyon ve kur belirsizliğinin bulunduğu Türkiye ekonomisinde toplumun yatırım yapma ve yatırım araçları kullanma eğilimleri inceleniyor:
Dolar kurundaki ve gram altındaki hızlı yükseliş, konut fiyatlarındaki artış, kripto paralardaki sert dalgalanmalar, bireylerin yatırım pratiklerini derinden etkilemiş görünüyor. Haziran'22'den bu yana yatırım yaptığını belirtenlerin oranında yüzde 16'lık düşüş var. En çok tercih edilen yatırım aracı altın. Erkekler kadınlara, gençler ise yaşlılara kıyasla daha çok yatırım yapıyor. Yatırım yapanların oranının en yüksek olduğu siyasi grup ise MHP seçmenleri. Altına yatırım metropolleşme arttıkça azalıyor. Kadınlar da eskisi kadar altına yatırım yapmıyorum. Hisse senedini en çok tercih edenler İyi Partililer, gelir seviyesi arttıkça da bu pratiğin görülme oranı artıyor.
Besin takviyeleri kullanımı Türkiye'de büyüyen bir pazara hızlı yanıt üreten bir tüketim p...
Türkiye’nin hızla dönüşen toplumsal ve ekonomik yapısı içinde, çocuklu çalışan çiftle...
Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Eylül ayında ortalama yüzde 108 seviyesinde...
Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...
Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.