Bölümde, Barometre verilerine referansla Türkiye'de 15 yılda nelerin değiştiği, haneler ve toplumda ne tür farklılaşmalar yaşandığı Barometre serisinin 150. sayısına özel olarak değerlendiriliyor:
Her ay gerçekleştirilen barometre araştırmalarındaki bulgular, Türkiye'de toplumun yapısını/değerlerini/yaşam pratiklerini gösteriyor. Son 15 yılda eğitim seviyesinde bir artış olduğu görülüyor. Bu zaman diliminde beyaz yakaların oranı artarken mavi yakaların oranı da düşmüş. İşsizlerin oranı ise dalgalı bir seyir izlemiş. Kadınlar da artık işgücüne daha çok katılıyor. Apartmanda yaşayanların oranı oldukça artarken kırda yaşayanların oranı ise azalmış. Toplumun hayat tarzı bakımından modernleştiği görülüyor. Sosyal medya kullananların oranındaki değişim de dikkat çekici.
Katılımcıların geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Eylül ayında ortalama yüzde 108 s...
Bu araştırma, KONDA Araştırma tarafından Borusan Holding için üretilen ve Türkiye’de toplu...
Türkiye’nin hızla dönüşen toplumsal ve ekonomik yapısı içinde, çocuklu çalışan çiftle...
Bölümde bugün seçim olsa katılımcıların hangi partiye oy vermeyi tercih edecekleri, Türkiye...
Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Eylül ayında ortalama yüzde 108 seviyesinde...
Kültürel kutuplaşma, Türkiye’de siyasal ayrışmanın en görünür alanlarından biri hâline...
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.