19.455 ₺
31 Oca 2025
3'33"
Yüzyüze Anket
Metin
Türkçe
Etiketler

Ocak'25 Barometresi - 160

Kadınların İşgücüne Katılımı

Giriş Yap Satın Al
Abonelere Özel
ÖZET

Bölümde Türkiye'de işgücünde yer alan ve yer almayan kadınlar incelenerek durumların sebep ve sonuçları ele alınıyor. İstihdamdaki kadınların iş yerindeki pozisyonları, istihdamda olmayan kadınların ise çalışmama nedenleri, daha önce çalışıp çalışmadıkları ve şu an iş arayıp aramadıkları inceleniyor. Ayrıca, kadın ve erkeklerin çalışma hayatına dair eril düşünce kalıplarına yaklaşımı da ele alınıyor:

  • Çalışma durumu, eğitim durumu, gelir dilimleri
  • Yıllar içinde nüfusta çalışanların oranındaki değişim
  • Çalışan nüfusta kadın oranı
  • Farklı çalışma gruplarında kadın temsiliyeti (grup içindeki oranı)
  • Cinsiyete göre çalıştıkları yerdeki pozisyonlarda değişim
  • Pozisyonlara göre çalışanların cinsiyet dağılımı
  • Neden çalışmıyorsunuz?
  • Şimdiye kadar herhangi bir işte çalıştınız mı?
  • İş, ek iş veya part time iş arıyor musunuz?
  • Ne kadar süredir iş arıyorsunuz?
  • Çalışma hayatında eril düşünce kalıpları

Nüfusun gittikçe yaşlandığı ve işgücünün genel nüfusa oranının daraldığı Türkiye'de istihdama dahil olabilecekken olmayan en büyük gruplardan biri kadınlar. Çocuk ve yaşlı bakımı, ev işleri ve çalışmak istememek gibi sebeplerden dolayı ev kadınları çalışmayan kadın nüfusunun büyük kısmını oluşturuyor. Çalışan kadınların tüm kadınlara oranı %25 iken bu oran erkeklerde %62. Çalışanların eğitim seviyelerine bakıldığında kadınlarda en büyük grubu üniversite mezunlarının, erkeklerde en büyük grubu ise lise mezunlarının oluşturduğu görülüyor. Son 14 yılda kadınların istihdama katılım oranındaki artış kayda değer. Bunun yanında, tüm yaş gruplarındaki kadınlardaki ev kadını oranı düşerken 18-33 yaş arası genç kadınlardaki öğrenci oranı da artmış. 2008'den bu yana işçi ve beyaz yakalı/memur kadınların oranında artış var. Çalışmayan kadınların %34'ü ise çalışmamasının sebebinin ev işleriyle ilgilenmesinin gerekmesi olduğunu ifade etmiş. Kadınlarda çalışma oranı eğitim seviyesi ile artarken erkeklerde bu gözlemlenmiyor. Eril düşünce eğilimlerinin ise eğitim seviyesi, sekülerleşme ve gelir seviyesinin artışına bağlı olarak düştüğü gözlemleniyor.

İLGİLİ İÇERİKLER
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Ocak'25

Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...

KONDA Enflasyon Bekl...
Daha Fazla
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Mart'25

Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...

KONDA Enflasyon Bekl...
Daha Fazla
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Temmuz'25

Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONTENT üyelerine özel versiyonudur. Bu versiyon,...

KONDA Enflasyon Bekl...
Daha Fazla
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Eylül'25 YENİ

Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Temmuz ayında ortalama yüzde 106 seviyesinde...

KONDA Enflasyon Bekl...
Daha Fazla
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Eylül'25

Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Temmuz ayında ortalama yüzde 106 seviyesinde...

Eylül'25 Barometres...
Daha Fazla
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Temmuz'25

Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONDA Barometresi abonelerine özel versiyonudur. Bu...

Temmuz'25 Barometres...
Daha Fazla

Yıldız Mah. Şair Naifi Sok. No: 2 Beşiktaş / İstanbul
[email protected]
+90 212 275 1766

KONDA Bülten

Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.

iyzico