Toplumun sporla ilişkisi ve spor sponsorluğu algısını inceledik:
Türkiye'de çoğunluk, kültür veya spor faaliyetlerine sponsor olmanın firmaya prestij kazandırdığını düşünüyor. Toplumun yüzde 34'lük kısmı olimpiyatları mutlaka takip ettiğini beyan ederken yüzde 80'i olimpiyatların ülkeye katkı sağlayacağı fikrinde, çoğu sosyal grupta bu düşünceye sahip olanların oranları da birbirine yakın. Olimpiyatları takip edenler daha çok orta yaşlı ve eğitimli, fanatiklik arttıkça da takip etme eğilimi artıyor. Toplumun büyük bir kesimi kadın voleybol takımının dünya şampiyonu olmasından gurur duyduğunu ifade ediyor. Bu ifade yine farklı grupları birbirine yaklaştırıyor. Tuttuğu takımın rakibi olsa bile bir Türk takımının Avrupa'da başarılı olmasından gurur duyacağını ifade edenler çoğunlukta, fanatiklik düzeyinin artması dahi bu konuda olumsuz bir etkiye sahip değil. Toplumun yarıdan fazlası en az bir sporla ilgilendiğini belirtiyor, en yüksek ilginin olduğu spor ise futbol. Eğitim seviyesi, yaş ve muhafazakarlaşma ile bu ifade arasında bir ilişki gözleniyor. Erkekler daha çok futbola ilgiliyken kadınlar daha çok voleybola ilgili. Halihazırda bir spor lisansına sahip veya daha önce sahip olanların toplumdaki oranı yüzde 14. Fanatiklik arttıkça lisansa sahip olanların oranı artıyor. En çok taraftara sahip kulüp Galatasaray, onu Fenerbahçe ve Beşiktaş takip ediyor. En yüksek Galatasaraylı oranına sahip siyasi grup HDP/YSP'lilerken en yüksek Fenerbahçeli oranına sahip siyasi grup CHP'liler, en yüksek Beşiktaşlı oranına sahip siyasi grup ise İyi Partililer.
Raporun bu bölümünde toplumun spor alışkanlıklarını ve çeşitli rutinlerini öğrenmek içi...
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.