Gündelik hayatta ekonomik ideolojiyi aşağıdaki sorular üzerinden inceledik:
Çalışma durumlarının son 13 yıllık seyrindeki en dikkat çekici nokta ev kadınların oranındaki değişim olarak göze çarpıyor. Hanelerin büyük çoğunluğu giderlerini çalışanların maaş ve ücretleriyle karşılıyor. Kişilerin sınıfsal konum algılarıyla aslında bulundukları konum arasında önemli farklar olduğu görülüyor. Türkiye'de her 3 kişiden 1'i kiracı. Yaşın yükselmesiyle ev sahipliği oranı artıyor. Hükümetin politikalarının aile ekonomisini kötü etkilediğini düşünenler de ülke ekonomisini kötü etkilediğini düşünenler de çoğunlukta. Kötü etkiledi diyenlerin yüzde 50'nin altında kaldığı tek siyasi küme Ak Parti seçmenleri. Toplumun ülke ekonomisi için birinci önceliği enflasyonun engellenmesi. Asgari ücret artışı da genel olarak beklentilerin altında kalmış görünüyor. Enflasyon algısı en yüksek olan siyasi kümenin HDP'liler, en düşük olanın ise CHP'liler olduğu görülüyor. Ak Parti'nin toplum nezdinde en başarılı bulunan icraatı ise terörle mücadele. Başarılı bulunan icraatlar siyasi kümeler arasında farklılık gösteriyor.
The section discusses who the winners and losers of the March 31st Local Elections were in the eyes...
We examined economic ideology in everyday life through the following questions:What do you use to co...
In this section, we look at how negative identity has become a key factor in Turkish politics, inclu...
KONDA Newsletter
Subscribe to our newsletter to be informed about the latest developments.