Konda Veri Ambarı ile özellikle de Hayat Tarzı araştırmalarının bulgularını kullanarak şimdiye dek toplumun farklı kümelerine ve farklı temalara odaklandık: interaktif uygulamayla 10 yolda gençlerin ve gençliğin nasıl değiştiğini ele aldık, toplumsal cinsiyet konusunu her açısıyla ele aldık, yine son 10 yılda medyanın ve sosyal medyanın nasıl dönüştüğünü inceledik. Bu sefer de yaşlılara odaklanıyoruz.
Raporda ayrıntısıyla açıklandığı gibi, dünya genelinde 65 yaşının üzerinde olanlar yaşlı kabul ediliyor. Bulgularımız bir yandan yaşlıların eğitim ve gelirlerinin daha düşük olduğunu, kamusal hayata daha az temas ettiklerini ve bu tür kırılganlıkların toplumsal cinsiyetin yarattığı farkları daha da belirgin hale getirdiğini gösteriyor. Diğer yandan sosyal medya kullanımının kısa sürede hızla yaygınlaşması gibi dönüşümleri görmek de mümkün. Ayrıca bu yaş grubunun 7-7,5 milyon kişiden oluşması ve 65 yaşında olan birinin ortalama 15 yıl boyunca oy vermeye devam edecek olması, bir siyasi parti için yaşlıların seçmen olarak kazanılmasının önemine işaret ediyor. Hayat Tarzları araştırmalarımızı temel alan ve ilgili Barometre araştırmalarımızdan da beslenen rapor boyunca yaşlılar hem nüfusun kalanıyla, hem gençlerle, hem de kendi içinde yaş ve cinsiyet açısından kıyaslamalarla her yönüyle ele alınıyor.
This section tracks monthly trends in society's expectations of crisis, individuals' expectations of...
This section tracks monthly trends in society's expectations of crisis, individuals' expectations of...
This section includes an analysis of who sacrificed animals during Eid al-Adha in 2025, who donated...
Bu içerik, KONDA Enflasyon Beklenti Anketi'nin KONDA Barometresi abonelerine özel versiyonudur. Bu...
The section explores the livelihood plans of the community:In the last year, apart from salaries, fr...
This section presents the February'25 results of the KONDA Inflation Expectations Survey:From Februa...
KONDA Newsletter
Subscribe to our newsletter to be informed about the latest developments.