Türkiye’de hanehalkı harcama örüntüleri çok katmanlı bir yapıya sahip: Kira ve gıda temel omurga olarak kalırken; eğitim, kültür, kişisel bakım ve küçük “moral” harcamalar hane tercihlerinin önemli parçalarını oluşturuyor. Metropolde yaşamak, hane bütçesine önemli bir yük bindiriyor. Geçen ay dışarıda yeme-içme için harcama yapanların oranı yüzde 46. Bebekli hanelerde harcama/gelir oranı yüzde 103. Harcamalarında zorlananların oranıysa yüzde 58.
Bu içerik, hanehalkı harcamalarının nasıl dağıldığını, harcamaların hane gelirine oranlarını toplumu oluşturan farklı sosyo-demografik kümeler bakımından ele alıyor:
Bölümde, toplumun kriz beklentisi, kişilerin kendi hayatlarındaki ekonomik zorluk beklentileri v...
Bölümde bugün seçim olsa katılımcıların hangi partiye oy vermeyi tercih edecekleri, Türkiye...
Türkiye’de dış politikanın toplumsal algısı siyasal kimlikler, kuşak farkı ve medya ekosis...
Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Eylül ayında ortalama yüzde 108 seviyesinde...
Kültürel kutuplaşma, Türkiye’de siyasal ayrışmanın en görünür alanlarından biri hâline...
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.