Türkiye'de İkinci El Alışveriş ve Sürdürülebilirlik Raporu - sahibinden.com
Araştırmada, toplumun ikinci el alışveriş ve sürdürülebilirlik odaklı tüketim alışkanlıklarını ele alınıyor. Özellikle sahibinden.com'un “Geleceği Sahiplen” mottosu çerçevesinde, ikinci el kullanımının ardındaki motivasyonları, sürdürülebilirlik bilinci ve bu davranış kalıplarının yaygınlığı inceleniyor. Böylelikle Türkiye'nin ilk kapsamlı ikinci el alışveriş ve sürdürülebilirlik nabzı tutuluyor:
KONDA Araştırma ve sahibinden.com iş birliğiyle hazırlanan bu raporun temelini oluşturan saha çalışması, 25-27 Temmuz 2025 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Türkiye 15 yaş üstü nüfusu temsil eden bir örneklem ile 28 ilin merkez dahil 77 ilçesine bağlı 150 mahalle ve köyünde, toplam 2700 kişiyle hanelerinde yüz yüze görüşülerek yapılmıştır.
Bu araştırma, KONDA Araştırma tarafından Borusan Holding için üretilen ve Türkiye’de toplu...
Bölümde hane yapısının yıllar içerisindeki değişimi inceleniyor. Hane kişi sayısındaki d...
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.