PAKETLER ve ÜCRETLENDİRME
KONDA, abonelik sistemi kapsamında ölçülen pek çok araştırma içeriğini Kontent üzerinden kamuoyuyla paylaşır. Aboneler, bu içeriklere öncelikli ve ayrıcalıklı erişim hakkına sahiptir.
KONDA, 12 yıldır toplumun, ülkede ve bireysel hayatlardaki kriz beklentisini; ayrıca kişilerin geçinme durumunu aynı soru modeliyle ölçüyor. Birçok fiili göstergeye dair projeksiyon amaçlı kullanılan bu bileşik endeksin rapor bölümü hem ekonomiye hem de toplumun davranış biçimine dair birçok öngörü barındırıyor.
Enflasyon aritmetik bir hesaba dayalı olsa da toplumdaki algısı ekonomi modelini birebir etkiliyor. Bu yüzden hareketli enflasyonu olan ülkelerin tamamında önemli bir parametre olan enflasyon beklentisi Türkiye’de KONDA tarafından ölçülüyor ve kapsamlı raporu sadece Kontent aboneleri ile paylaşılıyor. Her ay yayınlanan bu bölüm çok sayıda demografik ve siyasal kırılıma dair sorgulamalar içerir. Uzman iktisatçılar tarafından belirlenmiş endeks karşılaştırmaları da bu bölüm içinde yer alır.
Türkiye’nin kaderini ülkedeki ve Dünyadaki birçok farklı aktörün etkilediğini düşünenler olabilir; ancak, araştırmalarımız göstermektedir ki bu ülkeyi –aslında tüm ülkeleri– belirleyen sadece ve sadece toplumlardır. Dolayısıyla siyasetle ilişkisi olsun olmasın toplumun kamuya mal olmuş bir konuyu nasıl algıladığı karar alıcılar için en temel bilgidir. Konda Barometresi gündemdeki kamuoyunu ilgilendiren gelişmelere, liderlere, partilere veya politik tartışmalara ilişkin toplumun anlık tutumunu ve algısını ölçer. Belirli bir dönemde yaşanan siyasi olayların toplumda nasıl yankı bulduğunu anlamayı amaçlayan bu analizler gündemin sıcak konularına dair toplumsal algıyı değerlendirir.
Aralık 2025 itibariyle 170. raporunu yayınlayacak olan Barometre kapsamında şimdiye kadar 100’den fazla toplumsal konu işlendi. Konunun uzmanı bir akademisyenle beraber hazırlanan soru ve ölçüm modelleri neticesinde ortaya çıkarılan toplumsal veri yine uzman kişilerle beraber içerik hale getirildi. Şimdiye kadar toplumun medya ile ilişkisi, harcama alışkanlıkları, aile kavramına bakışı, ekonomik krize karşı duruşu, yapay zeka kullanımı, beslenme, spor ve sağlık üçgenindeki pozisyonu veya harcama rutinlerindeki değişim gibi birçok konu Barometre aylık teması kapsamında incelendi. Bu sene 2026’da ise şu aşağıdaki temaları raporlarımızda görebileceksiniz.
KONDA Barometresi’nin en önemli özelliği topluma dair ölçümleri bir seferlik trend olarak farklı zamanlarda ölçebilmesinden kaynaklanıyor. Barometre Türkiye'de düzenli olarak aynı örneklem ve soru modelleriyle 15 yılı aşkındır farklı toplumsal parametreleri ölçen tek araştırma dizisi olma özelliğine sahip. Bu kapsamda şimdiye kadar kriz beklentisi, geçinme durumu, enflasyon beklentisi, sosyal medya algısı, haber medyası endeksi, işsizlik, depresyon, memnuniyet, psikolojik esenlik, kutuplaşma, demografiler, tatil trendleri, yatırım ve birikim tercihleri endeksleri; farklı periyotlarla, kimi zaman aylık, kimi zaman çeyreklik dönemlerde KONDA Kontent’te yer almaktadır.
Aylık raporları takip etmek toplum ve bireylere dair özel içgörüler ortaya çıkarıyor. Ancak bunların her kurum için stratejiye dönüşmesi için bütünleşik olarak da içerikleri ve bulguları incelemek gerekiyor. Bu amaca yönelik olarak her 3 ayda bir abonelerimiz ve kullanıcılarımız için son üç ayın bulgularından oluşan ve ağırlıklı olarak eyleme dönüşebilecek içgörüler barındıran bir rapor hazırlanmaktadır. Bu rapor farklı sektörler ve karar alıcılar için temel yaklaşım ve strateji önerileri de içerecektir.
Her sektör veya alan için tek bir raporun kapsayıcı olması veya yol gösterebilmesi hayli zor. Ancak Barometre verileri talebe göre her bir kurum veya sektör için özel içgörüler ortaya çıkarabilir. Sadece KONDA Kontent Connection kullanıcılarına yönelik olan her çeyrekte içgörü sunumu özel abonelerimizin taleplerine göre şekillendirilir ve plan ve stratejilerde önemli rol oynayacak özel çıkarımlar kendileriyle sunumda paylaşılır ve bir arada tartışılır. Sunumlarda sorular önceden alınır ve kuruma özel cevaplar sunum öncesi hazırlanır. Sunumlara sadece kurum içi Kontent kullanıcıları katılabilir.
Sadece KONDA Barometre Connection abonelerine özel olarak her 3 ayda bir Barometre anketine 1 sorgulama hakkı verilmektedir. Bu sorgulama o ayın tüm diğer sorgulamaları çerçevesinde analiz edilir ve sadece o aboneye özel rapor olarak sunulur. Güncel siyaset ve siyasi tercih parametreleri dışındaki kırılımlarla ilgili bulgularla ilgili kamuoyuna paylaşım hakkı da aboneye aittir.
KONDA Bülten
Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.