593,40 €
24 Eyl 2025
20"
Yüzyüze Anket
Metin
Türkçe
Etiketler

Eylül'25 Barometresi - 167

Tüketimin Psikolojisi: Yeni Harcama Davranışlarına Bir Bakış

Giriş Yap Satın Al
Abonelere Özel
ÖZET

Harcama davranışları sosyo-ekonomik durumla belirlendiği kadar duygusal kararlardan da etkilense de bireylerin eline geçen para harcama alanını önemli ölçüde belirliyor. En yaygın davranış da bu yüzden zorunlu olarak sıfır gün harcaması oluyor. Çalışan kesimin büyük bir bölümü maaşını alır almaz bitiriyor. Nadiren de olsa felaket harcaması yapanların oranı yüzde 27. Küçük ödül anlayışına sahip olanların ortanca yaşı 29. Felaket harcaması davranışına sahip olanların harcama/gelir oranı yüzde 29.

İLGİLİ İÇERİKLER
Temel İhtiyaçlar Dışında İnternetten Alışveriş Yapıyor Muyuz?

Toplumun yüzde 66'sı temel ihtiyaçlar dışında internetten bir şey satın almıyor veya intern...

Kasım'25 Barometres...
Daha Fazla
İçki Tüketimi

Bu bölümde, toplumdaki hayat tarzı, dindarlık, yaş, cinsiyet, çalışma durumu gibi değişken...

Kasım'25 Barometres...
Daha Fazla
Çocuklu Çalışan Çiftlerin Tüketici Profili YENİ

Türkiye’nin hızla dönüşen toplumsal ve ekonomik yapısı içinde, çocuklu çalışan çiftle...

Çocuklu Çalışan...
Daha Fazla
KONDA Enflasyon Beklenti Anketi - Ekim'25

Toplumun geriye dönük 12 aylık enflasyon algısı, Eylül ayında ortalama yüzde 108 seviyesinde...

Ekim'25 Barometresi...
Daha Fazla
Eğitimde Eşitsizlikler ve Yükseköğrenim Algısının Erozyonu

...

Ekim'25 Barometresi...
Daha Fazla
Kasım İndirimleri Beklenirken YENİ

Bu içerik, KONDA Ekim 2025 Barometresi kapsamında sorulan “Aşağıdaki kategorilerden hangileri...

Ekim'25 Barometresi...
Daha Fazla

Yıldız Mah. Şair Naifi Sok. No: 2 Beşiktaş / İstanbul
[email protected]
+90 212 275 1766

KONDA Bülten

Son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.

iyzico